„Bezpieczne zakupy i zaciąganie zobowiązań finansowych a znajomość praw konsumenckich”
14.04.202, lekcja 4
Podczas tej lekcji młodzież kształcąca się w zawodzie technik ekonomista mogła uczestniczyć w spotkaniu z ekspertem – Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumenta panem Mikołajem Lechmanem. Spotkanie było bardzo ważne dla Ambasadorów „Złotych Szkół NBP”, przedstawicieli naszej szkoły. Rzecznik powoływał się przede wszystkim na zapisy ustaw odnoszące się do praw konsumenta, zasad reklamacji, jednak największym zainteresowaniem cieszyły się przykłady przytaczane przez pana Lechmana.
Uczniowie dowiedzieli się jak bezpiecznie robić zakupy przez Internet, jakie są prawa każdego nabywcy i jak działają urzędy i fundacje wspomagające konsumentów. Omówiono zakres obowiązków i pracy rzecznika konsumenta, który w większości rozwiązuje problemy konsumentów w sposób polubowny, ale podkreśla, że często sprawy szczególnie nieuczciwych praktyk trafiają do sądów, w których rzecznik może konsumenta reprezentować.
Młodzież aktywnie uczestniczyła w spotkaniu, zadając pytana i uzyskując na nie wyczerpującą, szczegółową odpowiedź.
Tobiasz: „Git, krótko i zwięźle”
Szymon: „Ciekawie i w dość prosty sposób”
Basia: „Bardzo ciekawie było. Pan Mikołaj opowiadał takim „ludzkim” językiem o wszystkich prawach. Mogliśmy wiele wynieść z tego spotkania”
Joanna Tyrakowska