Uczniowie Dwójki debatują o mediach społecznościowych – pokazowa debata oksfordzka w Krotoszynie

21 maja uczniowie Dwójki wzięli udział w pokazowej debacie oksfordzkiej zorganizowanej przez Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. dr. Władysława Bolewskiego w Krotoszynie. Spotkanie odbyło się w Bibliotece Publicznej im. Arkadego Fidlera. Tematem debaty była teza: „Media społecznościowe przynoszą młodzieży więcej szkód niż korzyści”. Zanim jednak rozpoczęła się właściwa część zmagań retorycznych, uczestnicy mieli okazję wysłuchać wystąpień dwóch zaproszonych gości: profesora UAM Pawła Stachowiaka oraz Jana Piosika – prezesa Fundacji „Projekty Edukacyjne” i doświadczonego jurora turniejów debat.

Drużyny zostały zestawione w sposób mieszany. Uczniowie z naszej szkoły stworzyli zespół wraz z przedstawicielami I Liceum Ogólnokształcącego im. H. Kołłątaja w Krotoszynie i reprezentowali stronę opozycji, nie zgadzając się z postawioną tezą. Strona propozycji, opowiadająca się za tezą, została utworzona przez uczniów Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Józefa Marcińca w Koźminie Wielkopolskim oraz gospodarzy – uczniów Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. dr. Władysława Bolewskiego. Choć debata miała charakter pokazowy, uczniowie podeszli do niej bardzo profesjonalnie. Obie drużyny wykazały się dużym zaangażowaniem, przygotowaniem i umiejętnością logicznego argumentowania.

Zgromadzona publiczność mogła nie tylko poznać zasady debat oksfordzkich, ale także śledzić ciekawą wymianę zdań, w której młodzież próbowała przekonać słuchaczy do swoich racji. Udział w tego rodzaju wydarzeniach niesie za sobą wiele korzyści. Debaty oksfordzkie uczą nie tylko krytycznego myślenia i sztuki publicznych wystąpień, ale również rozwijają umiejętność analizowania i oceny argumentów, poszukiwania informacji oraz budowania logicznych wypowiedzi. To także doskonała okazja do nauki szacunku dla odmiennych opinii i współpracy w grupie.

Udział uczniów Dwójki w debacie pokazał, że młodzież potrafi rzeczowo dyskutować o ważnych tematach społecznych, co daje nadzieję na świadome i odpowiedzialne korzystanie z przestrzeni medialnej w przyszłości.

Fotorelacja TUTAJ

MZ, fot. RF, uczestnicy debaty